Comunicat davant d’una agressió sexual a la vila

Publicat el

Des d’Arran Vilanova condemnem profundament l’agressió a una noia durant la matinada del Vidalot, un dels actes del Carnaval de Vilanova i la Geltrú.

Els fet van ocórrer a les quatre de la matinada del dissabte a la cantonada de la Biblioteca Municipal Joan Oliva, a la plaça de la Vila, quan tres nois van intentar violar una noia que es trobava per la zona. La plaça encara era plena de gom a gom, ja que la festa tot just acabava i els llums s’obrien però, l’agressió va passar pràcticament desapercebuda. Es creu que aquests mateixos nois van intentar d’agredir i empipar altres noies durant la nit però, no van ser els únics. Arrel de la denúncia pública d’aquesta agressió concreta, altres dones s’han apoderat per denunciar que van ser agredides durant el Carnaval de la vila i en altres poblacions properes com Sitges.

Aquest fet evidencia que la plaça encara NO és nostra!! No podem permetre’ns desvincular aquesta agressió de la violència diària i estructural que pateixen les dones i els subjectes no heteronormatius pel simple fet de ser el que són. El fet de no poder caminar soles i tranquil·les de nit, de sentir-nos ignorades i menyspreades quan diem que NO o quan sentim que la nostra opinió no val el mateix, són només uns pocs exemples.

Des de les organitzacions juvenils hem de treballar per extirpar els comportaments masclistes i misògins de la nostra societat, començant pels nostres cercles més propers i combatent qualsevol expressió del masclisme a través de l’acció directa i els protocols d’actuació que, acuradament, desenvolupen els col·lectius feministes.

En contra del que diuen les representants institucionals i els mitjans de comunicació, aquest no es tracta d’un fet aïllat perquè malauradament les mostres i atacs masclistes es viuen i es veuen amb quotidianitat, tan en festes com en qualsevol cercle social o íntim. I ara bé, tan normalitzades estan algunes d’aquestes ramificacions masclistes que, com a dones, ens és profundament difícil denunciar-ho i no sentir-nos qüestionades quan aconseguim reunir tota la valentia necessària per explicar-ho.

Els atacs masclistes ocorren en festes, en l’àmbit de parella, en el professional, en tots els racons on hi manca l’anàlisi i la pràctica feminista. Per això, volem també aprofitar per celebrar la gran mobilització popular que es va acostar a la plaça de la Vila el passat divendres tres de març, a través de la convocatòria urgent que el col·lectiu Bullanga Feminista va organitzar per a denunciar públicament l’agressió.
Respondrem amb contundència davant els atacs contra les dones. Si ens toquen a una, ens organitzem milers!!!

Visca la lluita feminista!

Arran Vilanova
A Vilanova i la Geltrú, 5 de març del 2017